Ce înseamnă să fii bărbat în pat

Am găsit un articol foarte interesant pe acest subiect. Să mă ierte Dumnezeu dacă pentru unii e cam smintitor subiectul. Oricum mi se par geniale sfaturile şi foarte folositoare pentru o problemă ce ne chinuie deseori pe noi băieţii. Articolul l-am luat de aici. Mi-am permis să fac unele modificări deoarece unele cuvinte folosite de traducător nu mi se par foarte reuşite.

Dragul meu Filip,

Ideea principală pe care încerc să ţi-o transmit în această scrisoare este că durează foarte mult timp până să ajungi cu soţia ta la cel mai înalt nivel, din punct de vedere sexual. Problema multor bărbaţi este că se aşteaptă ca acest lucru să se întâmple imediat. Dar acel nivel se atinge numai printr-o atenţie deosebită, de-a lungul anilor. De aceea mi-ar plăcea să-ţi împărtăşesc nişte idei de-ale mele, despre cum să atingi acel nivel înspre sfârşitul celui de-al doilea deceniu de căsnicie.

Să începem cu începutul: O femeie va aprecia masculinitatea ta numai dacă nu îţi scapă niciodată din vedere feminitatea ei. Cu alte cuvinte, trebuie să te educi pe tine însuţi în ceea ce priveşte diferenţa dintre sexe.

Un bun punct de plecare este să fii conştient că reacţiile femeilor, la acest capitol, sunt mult mai lente decât ale bărbaţilor. Să intrăm un pic în detaliu. Un soţ normal se gândeşte la relaţiile trupeşti mult mai des decât soţia sa. De exemplu, atunci când citeşti o carte în care apare o scenă de dragoste, vei începe imediat să îţi imaginezi scena respectivă. Marilyn, de cealaltă parte, citind acelaşi pasaj, va gândi ceva de genul „Ce drăguţ!” sau „Uh, dezgustător!” sau „Mă întreb cine are să sfârşească primind moştenirea mătuşii bogate…”

Acelaşi lucru e valabil pentru un tablou, să zicem. În faţa unui nud superb, noi vom fi cuceriţi de frumuseţea personajului, în timp ce o femeie va lua la puricat fiecare detaliu, concluzionând că nu-i place cum are prins părul.

Exact acelaşi lucru se va întâmpla atunci când suntem unul în faţa celuilalt, în carne şi oase. După o zi de stat la plajă, soţul abia aşteaptă să sară în pat, iar ea nu se gândeşte decât „Sper că nu m-am ars prea rău!”

Asta nu înseamnă că relaţia trupească e mai puţin importantă pentru ea. Din contră, paradoxul este că, pentru ea, e şi mai importantă! Pentru că noi o privim ca pe o descărcare intensă şi excitantă, dar pentru ele, ea presupune tot ceea ce se întâmplă în jurul actului respectiv, nu numai el în sine.

Într-un fel, toate lucrurile pe care le-am discutat până acum în scrisorile noastre, joacă un rol la capitolul relaţii trupeşti pentru ea: complimentele, blândeţea, devotamentul, felul în care te porţi cu ea în public, telefonul neaşteptat pe care i l-ai dat de la serviciu, un cadou surpriză, ce fel de tată eşti copiilor ei, dacă se simte bine în propria piele, când e lângă tine, toate acestea fac parte din ceea ce numim viaţa ei sexuală. Pentru tine poate fi doar un act biologic; pentru ea – expresia desăvârşită a uniunii dintre două fiinţe.

Cu alte cuvinte, în timp ce pentru tine relaţia trupească este probabil partea dominantă a căsniciei; sigur, nu e singurul lucru, dar cel mai probabil este cel mai important; pentru ea, căsnicia este totalitatea genurilor de relaţie dintre voi doi, dintre care doar una este reprezentată de relaţia fizică. Înţelegerea acestui lucru este importantă pentru gândirea ta pe termen lung. A excela în dormitor înseamnă a-ţi reeduca mintea pentru a o înţelege pe a ei.

Acestea fiind zise, cele mai importante două cuvinte pentru această reeducare sunt cumpătare şi sincronizare.

Am un prieten francez care are o vorbă: „este mai bine să faci dragoste şapte ore, o dată pe săptămână, decât o oră de şapte ori pe săptămână.” Nu e uşor pentru un bărbat să ia această afirmaţie de bună, dar eu personal cred că are dreptate. Ideea pe care încearcă să o sublinieze este că, pentru o femeie, calitatea este mult mai importantă decât cantitatea.

Nu va fi aşa şi pentru tine, cel puţin în primii ani de căsnicie. Vei încerca să recuperezi timpul pierdut. Va trebui, însă, să dai dovadă de foarte mult control şi asta nu va fi întotdeauna uşor, mai ales în primii ani.

Dar va veni şi ziua când mintile voastre se vor sincroniza pe cum, nu pe cât de des. Aceea va fi ziua în care veţi începe adevărata dezvoltare a relaţiei voastre.

Unii bărbaţi o iau ca pe o insultă, dacă soţia lor nu este dispusă, sau chiar entuziasmată, absolut mereu. Poate o parte din aceasta se datorează imaginii pe care a creat-o media femeii ideale, care abia aşteaptă să iasă de la serviciu, ca să ia foc, nici mai mult, nici mai puţin!

De fiecare dată când eşti tentat să crezi asta, ai face bine să te linişteşti cu un pic de gândire la rece: în primul rând, această imagine a femeii este produsul fanteziei unor bărbaţi obsedaţi de sex, care nu au altceva mai bun de făcut; iar apoi, femeile care chiar se încadrează în acest tipar, sunt de cele mai multe ori demne de milă, pentru că dacă recurg la o asemenea atitudine vestimentaţie, înseamnă că viaţa lor sexuală se rezumă strict la ceea ce vezi. Nimic mai mult! (N-am să uit niciodată o discuţie cu nişte prieteni despre un milionar american care se însurase cu o dansatoare din buric egipteancă. Din partea unuia dintre ei, mai în vârstă decât noi, a venit replica: „Dacă urmărea ce cred eu că urmărea, mai bine se însura cu o fată tânără de la ţară!”)

Senzualitatea afişată în public este doar atât; un fel de fum fără foc! Crede-mă pe cuvânt, în acest domeniu, extraordinarul se atinge numai în urma unei iniţiative autodidacte a soţului înţelept.

Există şi câteva detalii legate de sincronizare, pe care le-am observat. Printre altele, este întotdeauna bine să renunţi la jumătate de „pahar,” pentru a obţine unul plin mai târziu. Trebuie să ştii că orice căsnicie, fără excepţie, are suişuri şi coborâşuri. Câteodată ea nu-şi va dori decât să fie lăsată în pace. În acel moment, cel înţelept îşi va controla avântul, iar prostul va insista până la capăt. În acest fel poate că va obţine pe moment ce şi-a dorit, poate că îşi va dovedi sieşi virilitatea. Dar ei ce îi va demonstra? Doar egoismul şi lipsa de perspectivă. Pe termen lung nu a câştigat nimic – din contră!

Un alt lucru pe care un soţ experimentat îl ştie este că nimeni nu obţine aceeaşi performanţă de fiecare dată. Să zicem că într-o seară nu a fost chiar senzaţional. Ce e de făcut? Soţul experimentat nu se va panica, el ştie că au să mai fie destule nopţi memorabile.

Mai trebuie ştiut şi că femeile trăiesc actul în sine foarte diferit de noi. Să îţi povestesc ce mi-a spus o tânără soţie, venită la mine la consultaţii pentru că avea un soţ care nu ştia decât un fel de a se simţi bine: pe al lui!

Iată ce mi-a spus: „Mi-aş dori să nu mai insiste atât ca eu să privesc sexul ca pe o exaltare, aşa cum o face el. Mi-ar face mult mai multă plăcere, dacă m-ar lăsa pe mine să mă bucur de apropierea noastră. E oare atât de greşit să îmi doresc mai mult de la relaţia noastră fizică, decât simpla satisfacere a dorinţelor lui? Trebuie întotdeauna să simt ce simte el?”

Răspunsul aici este, fără urmă de dubiu, Nu! în ciuda acestui fapt, multe „manuale de sex” le sugerează bărbaţilor că sunt mai puţin bărbaţi, dacă nu îşi satisfac total soţia, de fiecare dată.

În experienţa mea de consilier marital, am avut de-a face foarte des cu prejudecata aceasta. în primul rând, mai toate femeile, a căror părere am auzit-o, spun că mare parte din senzaţia lor de satisfacţie o reprezintă satisfacţia partenerului! Dacă îţi scapă din vedere acest lucru, soţia ta poate ajunge la nişte frustrări, care nu sunt niciodată binevenite. Regulă: Nu lăsa nevoile tale să ia faţa sentimentelor ei!

Libertatea de a-ţi exprima dorinţele este un scop important, dar ţine minte: pentru primii douăzeci de ani va rămâne mai mult la stadiul de scop, decât de realitate. Bineînţeles că îţi doreşti înlăturarea oricăror inhibiţii, dar acest lucru nu se obţine prin impunerea ideilor tale despre cum se face asta, în detrimentul ideilor ei. Există o infinitate de abordări şi de variaţii -de fapt, nimic nu e greşit, atâta timp cât nici unul dintre voi nu este rănit, fizic sau emoţional. Sună uşor, dar acel ultim cuvânt este încărcat de multă responsabilitate. Dacă nu alegeţi calea dezvoltării lente a relaţiei voastre, poţi distruge într-o noapte mai mult decât poţi repara în ani de zile. Aşa că soţul înţelept va rămâne cumpătat şi o va copleşi pe soţia sa doar cu tandreţe nemăsurată.

Un soţ priceput mai ştie un lucru: nişte cuvinte bine alese îi vor creşte tensiunea unei femei, mult mai repede decât o vei putea face prin atingeri.

Nu mă refer aici la comunicarea lucrurilor care vă plac sau nu vă plac, ci la puterea stimulativă a limbajului.

Odată, la un seminar, am rugat toate femeile din sală să noteze scurt câteva idei despre complimente. Am aflat lucruri absolut uimitoare, poate şi pentru că totul se întâmpla sub anonimat, printre care chiar fraze concrete, pe care le plăcea să le audă în dormitor.

Printre altele, am observat un lucru asupra căruia aproape toate participantele fuseseră de acord: Femeile nu suportă complimentele în spatele cărora se ascunde o intenţie. Câteva exemple:

„Cum pot unii bărbaţi să fie atât de nătângi? Singura situaţie în care aud ceva frumos din partea soţului meu este atunci când vrea să sărim în pat!” … „De fiecare dată când îl apucă retorica, ştiu ce m-aşteaptă.”… „Nu îmi face niciodată complimente, decât atunci când suntem în pat!” … „Soţul meu are întotdeauna pregătite ceea ce mi îmi place să numesc versuri de pat… măcar o dată dacă mi-ar spune ceva drăguţ, fără să urmărească altceva.”

Sunetul pe care îl auzi pe fundalul acestor afirmaţii este celebrul Casanova răsucindu-se în mormânt… Nici un bărbat mai experimentat nu ar face asemenea greşeli stupide! Învaţă-te să te fereşti întotdeauna de replici ce aduc mai mult a vrăjeală decât a dragoste. Orice compliment îi faci, într-o situaţie fără nici o legătură, îl va face pe cel din pat credibil şi, în consecinţă, apreciat.

Relaţia trupească, pentru o femeie, este unul dintre acele lucruri ultra-sensibile, în spatele căruia e aproape imposibil să ascunzi o falsă intenţie. Drept care, dacă vrei o relaţie cât se poate de sănătoasă, fii întotdeauna sigur că sinceritatea stă la baza tuturor lucrurilor.

Acum, să discutăm lucruri pe care sunt foarte indicate.

O doamnă mi-a scris odată: „Cred că micile complimente secrete pe care le înţelegem numai noi, înseamnă mai mult pentru mine decât orice altceva, îmi plac la nebunie, pentru că îmi confirmă faptul că sunt încă subiectul dorinţei lui!”

O exprimare un pic mai îndrăzneaţă a aceleiaşi doamne, mi-a dovedit că gândeşte ca o femeie adevărată.

„Câteodată, după ce am făcut dragoste, soţul meu spune «Ah! Acum pot spune şi eu că am trăit!» Cred că asta e favorita mea!” … „Unul dintre cele mai drăguţe complimente pe care mi le-a făcut este «Vai, când te văd aşa, e ca şi când toate gândurile mele rele s-au concentrat într-unui singur!” … „îţi vine să crezi? Odată mi-a citit din Cântarea Cântărilor! Astfel de momente înseamnă totul pentru mine!”

Observă cum toate astea sunt centrate pe confirmarea faptului că ea îşi satisface soţul. Este, poate, cel mai important lucru pentru o femeie. Nu se va rezuma niciodată la a-şi îndeplini funcţia de partener sexual, ci va vrea să îi creeze amintiri care să-i bântuie gândurile cât mai mult.

Dacă tot vorbim de limbaj şi de lucruri ce trebuie spuse, am face bine să menţionăm şi lucruri care trebuie evitate. În primul rând, aş elimina pentru totdeauna din limbaj cuvinte precum frigidă, rece sau orice alt cuvânt pe care ai fi tentat să-l scapi într-un moment de dezamăgire. Cum am mai spus şi altă dată, femeile au obiceiul de a deveni ceea ce le spui că sunt. Limbajul pe care îl vei folosi va avea ramificaţii tot pe următorii douăzeci de ani.

Cântăreşte-ţi cuvintele cu grijă, în funcţie de genul de femeie pe care-l ai în faţă. Unele vor reacţiona mai bine la modestie, altele la exprimări mai „înflorite.” Unele sunt mai naive, altele au auzit prea multe. Este o mare greşeală să o împingi pe o poziţie de apărare, când de fapt ar trebui doar să-i creezi aşteptări şi mai înalte.

Asigură-te că nu pierzi nici o ocazie să-i faci câte un cadou mai extravagant. Susţine-ţi vorbele cu câte-o surpriză căreia nici o femeie nu-i rezistă, precum parfumul sau lenjeria. Acesta nu este un loc în care să faci economie.

Înainte să închei scrisoarea, vreau să îţi aduc aminte cel mai important lucru pe care l-ai învăţat în casa noastră: Relaţia trupească dintre bărbat şi femeie este un dar de la Dumnezeu şi nu conţine nimic rau, atâta vreme cât rămâne curată, pură.

Acest lucru, sunt sigur că ai observat deja, este mult mai uşor de zis decât de făcut. Asta pentru că încă de la o vârstă fragedă ai fost bombardat de informaţii din toate părţile, fără nici un triaj. Toate acestea au lăsat o urmă asupra ta, cât de mică. Poate, câteodată, mintea ţi-a fugit la lucruri mai deochiate, şi te-ai întrebat dacă nu cumva ai apucat-o pe calea greşită.

Apoi ai cunoscut-o pe Marilyn şi ai ştiut că e bine. Dar lucrurile negative nu dispar uşor, iar lupta cu controlul de sine nu se opreşte şi nici nu este uşoară.

Apoi v-aţi căsătorit! Mare zi! Dintr-o dată, totul era permis! Erai liberi să te exprimi. Dar imaginile negative nu se schimbă uşor. E greu să ţi se pară ceva foarte bine, după ce ţi s-a părut pe jumătate rău atâta timp. Răspunsul este, bineînţeles, că timpul le va rezolva pe toate, împreună cu răbdarea şi grija voastră.

Acesta este, deci, scopul tău. După părerea mea este unul dintre cele mai înalte scopuri pe care şi le poate propune un soţ.

A te educa în arta masculinităţii desăvârşite este un lucru nobil. Iar a o ajuta pe femeia pe care o iubeşti să atingă expresia totală a feminităţii ei este un privilegiu greu de descris în cuvinte.

Îţi doresc tot ce-i mai bun. Dacă vei da ce-i mai bun în tine, începând chiar din clipa asta, şi vei persevera pentru următorii douăzeci de ani, va veni şi vremea când veţi înţelege ce înseamnă când se spune în Scriptură „… şi a făcut Dumnezeu bărbat şi femeie” iar mai apoi „Şi a privit Dumnezeu către toate câte făcuse şi, iată, erau bune foarte!”

Nu lăsa focul de acasă să se stingă,
Tata

Lasă un răspuns

