Sfânta Lumină

Fiind în ajunul Sfintelor Paști aș vrea să tratez o mândrie ce apare în inimile multor ortodocși. Mulți din noi ne mândrim că Sf. Lumină apare doar la noi iar asta arată că noi trăim în credința cea dreaptă. Dincolo de faptul că mi s-au strecurat în inima mea în privința acestei Sf. Lumini unele îndoieli totuși ceea ce e clar e că această atitudine este una nesănătoasă. Noi nu trebuie să folosim anumite minuni pentru a arăta că noi suntem adevărații creștini. Dacă era vorba de așa ceva atunci și Antihristul poate arăta că el este Hristos făcând minuni. Noi nu suntem ortodocși prin vedere ( adică prin minuni ) ci prin credință.

Un alt lucru ce mă deranjează în privința Sfintei Lumini este tabloidizarea fenomenului. Arătăm acum pe la știri despre ce se întâmplă acolo în fiecare an, despre faptul că vine un avion personal să aducă Sfânta Lumină din Ierusalim și vedem cu politicienii noștri își fac publicitate cu ocazia acestui eveniment. Unde e smerenia lui Hristos în toată această publicitate?

Ce îmi place mie la această Tradiție a aprinderii Sfintei Lumini? Îmi place faptul că prin aceasta oamenii se grăbesc să aprindă și ei Lumina Învierii lui Hristos parcă încercând să trăiască în momentul Învierii lui Hristos sperând că Îl vor vedea pe Acesta. Îmi place faptul că prin această Lumină parcă simt că Lumina lui Hristos se aprinde în iad distrugând porțile iadului și ducându-i pe oameni în Rai. Îmi place că în Noaptea Învierii se adună toți oamenii pentru a sărbători această mare biruință a lui Hristos asupra morții, unii dintre ei nefiind conștienți de ce anume sunt atrași spre biserică.

Dezamăgitor este faptul că după momentul Învierii lui Hristos reintrăm în banalizarea Bisericii și a slujbelor și ne întoarcem la plictiseala și distracția iadului nestând până la sfârșitul slujbei. 😦

Vă doresc Sf. Paști pline de har și de Lumină sfântă în inimile voastre! Hristos a înviat!

12 gânduri despre „Sfânta Lumină

  1. SFANTA LUMINA apare numai si numai dupa calendarul ortodocsilor de stil vechi–si este lasata ca punct de reper calendaristic ptr toti crestinii de pe pamant–ca tot ce se numeste crestinism sa nu devieze de la calendar –si SA FIE contra destramarii crestinismului , de a se mentina unitatea crestinismuli-aproape de necrezut cum de partea cea mai originala a crestinismului a ajuns sa fie poreclita -STILISTI…SECTANTI…NEBUNI..–-de ce nu sant porecliti stilisti cei de pe stil nou ca ei sau rupt din calendarul stil vechi si siau infiintat un nou stil ..un nou calindar asta cu 13 zile –si catolicii tot din stilul vechi sant rupti ….SI ALTE VREO 30 DE SECTE CARE SAU RUPT TOT DIN STILUL VECHI–si eu MAINE POT SA INFIINTEZ UN NOU STIL NOU CU 15 ZILE MAI DEGRABA SA FIE CRACIUNUL SI CELELANTE ALTE SARBATORI – CEI DE PE STILUL NOU SCHIMBASE SI PASTELE VREO 2 ANI LA RAND ATUNCI LA INCEPUT –SI CAND A VAZUT CA NU LI SA APRINS SFANTA LUMINA AU LASAT PASTELE DUPA VECHIUL CALENDAR A ORTODOCSILOR DE STIL VECHI

    • Nu sunt porecliți știliști cei de pe stil nou deoarece aceștia sunt în comuniune liturgică cu Bisericile de pe stil vechi: Patriarhia Rusă, Patriarhia Ierusalimului, Sf. Munte Athos etc. Poate schimbarea calendarului a fost o greșeală ( nu am cunoștințele teologice să mă exprim în privință la asta ) dar totuși nu a influențat Bisericile de pe stil nou atât de tare încât să-și piardă harul de la Dumnezeu. Ideea de a-ți crea propria ta Biserică este o erezie provenită din secularismul de azi unde cerem drepturi democratice. În Biserică nu există democrație ci este Împărăția Bisericii unde Hristos este Capul cel de Sus iar preoții și episcopii au funcțiile lor bine definite. Unde în istoria Bisericii ai mai întâlnit ca cineva să-și facă propria lor Biserică deoarece considerau că Biserica-Mamă este eretică?

  2. daca lucrule stau ASA – voi incepe si eu de a-mi forma o noua biserica de stil mai nou decat asta de stil nou deacuma–si sa fie decalata la calendar cu 18 zile mai degraba sa fie craciunul –daca biserica asta de stil nou cu 13 zile mai degragraba – ESTE ACCEPTATATA DE DUMNEZEU –de ce nu ar fi acceptata si a mea cu diferenta calendaristica de 18 zile–ca 18 zile este mai logica decat cu 13 zile

    • Prietene, recitește din nou ce am scris că spui aberații. Stiliștii din România ASTA au făcut: și-au creat de capul lor o Biserică nouă. Și asta am încercat să subliniez și eu: că nici un Sfânt Părinte nu și-a creat o Biserică nouă spunând că ceilalți sunt în erezie așa cum fac stiștii. După mintea voastră toate Bisericile de pe stil vechi sau nou, inclusiv cei din Sf. Munte sunt în erezie deoarece ei se află în comuniune cu Patriarhia Română și nu se află în comuniune cu voi. Așa au apărut și toate sectele. Și-au făcut de capul lor Biserică deoarece ei credeau că știu mai bine.

  3. Da,la stilişti de la noi mă refer. Dar de ce nu sunt în comuniune cu Sf.Munte?
    Ce Biserici ortodoxe mai sunt pe stil nou ca noi (BOR)?

    • Pentru că ei sunt schismatici. Poate a fost o greșeală schimbarea calendarului dar nu atât de mare încât să piardă BOR harul și de asta Sf. Munte e în comuniune cu noi și nu cu ei. Pe stil nou mai sunt Biserica Greciei, Patriarhia Ecumenică, Patriarhia Antiohiei, Patriarhia Alexandriei ( vezi aici ). Eu nu sunt foarte la curent cât de canonic e schimbarea calendarului dar știu sigur că asta nu atinge dogma Bisericii iar harul nu l-am pierdut.

Lasă un răspuns

