Un ecumenism exemplar

Pierzând timpul pe youtube ( deși sunt în sesiune 😛 ) am găsit din mila lui DUmnezeu un filmuleț, o emisiune ce mi s-a părut de la Dumnezeu.

Oamenii au diferite păreri despre ecumenism. Unii consideră ecumenismul o otravă, o înșelare alții consideră că prin ecumenism se cere ca să evităm punctele sensibile ce ne diferențiază, ba unii ar susține chiar și să fie o  contopire în credință. Toate aceste vederi îmi par a fi extreme.

Ecumenismul real mi se pare prezentat într-un cuvânt auzit de la păr. Symeon, înființatorul mănăstirii Sf. Ioan Botezătorul din Franța, ce zicea despre Sfântul Ioan de Kronstadt că primea creștini, musulmani, budiști și nu îi întreba despre credința lor ci doar de necazurile lor și încerca să-i ajute. Ecumenismul real mi se pare prezentat în emisunea de mai jos unde într-o emisiune protestantă, având un prezentator protestant e invitat un preot ortodox ce își permite să spună clar despre ceea ce este Ortodoxia și mai aflăm că acest preot ortodox, care uneori e înțepător în emisiune pentru felul intransigent în care vorbește despre Ortodoxie, e prieten bun cu aceste pastor. Mă uit la această imagine de pastor protestant prieten un cu un preot ortodox și apoi mă uit la ce se întâmplă în România în care fiecare credință se înțeapă una pe alta, în care ortodoxul face înșelat pe protestant iar protestantul îl face înșelat pe ortodox și mă gândesc cât de departe suntem în materie de spiritualitate față de americanii și apusenii pe care de multe ori îi facem înșelați și păcătoși.

 

Lasă un răspuns

