Dialog între diavol și om

index

Uitându-mă la un episod din serialul The Big Bang Theory ( un serial de comedie ce e foarte lăudat la ora actuală și care are în rol principal pe 2 fizicieni, un astrofizician, un inginer și o chelneriță ce vrea să ajungă actriță ) citesc la sfârșitul episodului o mică discuție imaginară a creatorului sitcom-ului, Chuck Lorre, cu cel care viziona serialul. Discuția mi s-a părut foarte interesantă deoarece prezintă în limbajul modern faptul că orice activitate facem e închinată sau lui Dumnezeu sau idolilor. Am făcut unele modificări în dialog și am pus pe Chuck Lorre a fi diavolul și cel care se uită la serial să fie omul. Citire plăcută!

Diavolul: Cred că faptul că ai privit serialul din seara aceasta constituie o experiență spirituală.
Omul: E o afirmație destul de curajoasă. Ce te face să crezi asta?
Diavolul: Mă bucur că ai întrebat. Din moment ce conceptul de trecut și viitor e creat doar de om ( întreabă orice altă viețuitoare despre trecut și prezent și vei primi o privire ciudată ), înseamnă că dacă există un dumnezeu, un spirit unificator al Universului, „inteligent” sau ceva particulă cuantică unificatoare ce se află împrăștiată în tot Universul, atunci prezentul, „veșnicul acum”, este singurul loc posibil pentru a exista acest dumnezeu. Și aici ajung la afirmația mea curajoasă: Dacă ai râs la un moment dat în seara aceasta la serial înseamnă că ai fost atent la el. Dacă ai fost atent la el înseamnă că în acel moment ai fost în „veșnicul acum” – locul unde își are locul acea particulă cuantică menționată anterior căruia ne place, nouă ca specie, să ne rugăm la ea și să comitem genociduri. Prin urmare, ai avut parte de o experiență spirituală.
Omul: Să spunem că e așa. Și ce?
Diavolul: Și ce? Asta e o chestie uriașă! Dacă o simplă comedie te poate duce la comuniunea cu eternitatea atunci pot spune că munca mea are semnificații religioase. Următorul pas… Biserica Chuckologiei și un impozit! Ooo, poate și un mic orășel în Florida pe care să îl numesc al meu.

Lasă un răspuns

