Postul Mare la Mănăstirea Cășiel

IMG_2079

Sâmbăta am fost la Mănăstirea Cășiel și a fost minunat. Încă odată am fost plăcut surprins de această mănăstire și de viețuitorii ei. Din păcate nu cunosc o mănăstire de călugări care să mă fi impresionat la fel de tare. Nu e vorba doar de păr. Serafim dar și de maicile de la mănăstire. Sunt atât de calde și grabnice să ajute. Dar sâmbăta asta m-am trezit că și pelerinii au fost foarte calzi. M-am trezit salutat de niște oameni care în mod normal nu m-ar fi băgat în seamă ( până la urmă eram străini ). Sau un domn își cerea iertare deoarece înțelese că păr. Serafim discutase cu noi că vom fi duși de acest domn în gara din Dej iar aceasta nu se mai putea face deoarece domnul venise și cu copii. Adică mi se părea ciudat că până la urmă a venit cu copiii dumnealui așa că nu avea rost să ne bage în seamă. Dar totuși omul a fost foarte cald cu noi.

Vedeam la început cum păr. Serafim ne-a adunat pe toți din biserică să ne spună un cuvânt de folos și uite că ne-a unit și cu sufletul.  Iarăși să mă duc la o mănăstire și să dau un pomelnic fără să trebuiască să dau o anumită sumă de bani ( păr. Serafim nu a acceptat banii ce am vrut să îi dau cu pomelnicul ) e ceva surprinzător. Povesteam și cu o prietenă că e foarte întristător să ni se pară ceva foarte rar ca să nu accepte un preot bani pe pomelnic.

Am fost pe la Sihăstria, Sihla, Petru Vodă, Secu dar, în general, am fost dezamăgit. Și când spun asta mă refer la faptul că eu, personal, nu aș aduce un eterodox sau ortodox căldicel la aceste mănăstiri deoarece foarte ușor s-ar putea sminti. De la sumele fixe și exacte ce se cer la pomelnice până la călugări nervoși sau beți găsești în aceste mănăstiri. Nu spun că nu sunt și părinți buni. Fostul meu duhovnic față de care am o dragoste foarte mare este ieromonah la Petru Vodă dar problema e că majoritatea nu sunt așa și ar fi nevoie ca Dumnezeu să îți pună în cale un părinte bun ca să nu te smintești. Și există multă sminteală la aceste mănăstiri. Mănăstirea Cășiel în schimb este singura mănăstire ( la care am fost ) care își merită numele de mănăstire.

Nu mă aștept ca viețuitorii să fie toți sfințișori dar măcar să fie prietenoși, deschiși pentru noii pelerini. Îmi amintesc că la început mi-era foarte greu în mănăstire deoarece nu știam pe nimeni și mă mai trezeam la o mănăstire cum a fost Sihăstria unde cel care făcea cazarea era o persoană destul de dură.

Oricum m-am bucurat foarte mult să ajung la mănăstire. La un moment dat am fost cu o prietenă la cules de urzici și erau pe acolo niște câini ai mănăstirii care se uitau la noi și care ne însoțeau. Văzând pe acei câini cum se uită la noi muncind m-a impresionat foarte mult. M-a făcut să simt că aceste animale chiar sunt un dar de la Dumnezeu. Mi-am adus aminte de perioada când am stat o vară la Mănăstirea Petru Vodă. Părintele meu duhovnic de atunci mă trimisese să culeg niște pământ de la scorbura copacilor deoarece era foarte bun pentru a planta niște brazi. Și acolo era un câine uriaș ( cred că era din familia St. Bernard ), Lăbuș, care era al unui călugăr din zonă. Îmi aduc aminte că atunci când mă vedea că mă duc cu o găletuță pentru a strânge acest pământ din pădure venea și Lăbuț cu mine ca să mă supravegheze. Și era o stare frumoasă, plăcută, în care simțeam că omul și câinele sunt prieteni cu adevărat.

Drumul a fost obositor, a fost și destul de frig și am avut destule ispite să renunț și să nu mai vin. Dar slavă lui Dumnezeu că nu am făcut asta. Și păr. Serafim a fost foarte cald. Îmi amintesc că la spovedanie mă tot mângâia pe obraz și apoi își trecea mâna prin părul meu. Mă tot așteptam să îmi tragă o palmă, cum mai face uneori, dar nu a făcut asta. Îmi amintesc că înainte să vin la spovedanie zicea mie și prietenei cu care am venit că „la popa ăsta trebuie să vii cu bani”. La spovedanie, când i-am dat pomelnice cu bani, îmi dă banii înapoi.

M-am bucurat mult de timpul petrecut la această mănăstire și am simțit acest timp ca un izvor de apă proaspătă și curată. Zilele trecute am avut ispite urâte. De când a început Postul Mare am fost asaltat de ispite. Chiar am avut nevoie de această odihnă. Recomand oricărei persoane să vină pe la această mănăstire și să se bucure de căldura părintelui Serafim și a maicilor de la Mănăstirea Cășiel.

8 gânduri despre „Postul Mare la Mănăstirea Cășiel

  1. cazarea este contra cost? am o prietena care ar vrea sa stea la o manastire de maici pentru a face ascultare si pentru a se mai odihni sufleteste….se poate caza acolo 1-2 saptamani?

  2. Imi place postarea si chiar as vrea si eu sa merg la Manastirea Casiel, la preotul Serafim, insa nu stiu foarte bine cum pot ajunge acolo,eu fiind din Cluj. Este autobuz sau tren care ma duce direct la Manastire? Daca ai putea sa ma ajuti cu un sfat, ti-as fi recunoscatoare. Mersi si la cat mai multe postari 🙂

    • Păi, întâi trebuie să ajungeți în Dej. Cred că asta știți cum ( în cel mai rău caz ajungeți cu trenul ). De acolo nu prea aveți ce lua. Este ceva microbuz ce te duce până în Chiuiești dar apoi mai sunt vreo 7-8 km ce trebuie străbătuți pe jos sau cu ceva ocazie. Parcă mai era din Dej ceva microbuz ce duce până aproape de mănăstire dar nu știu dacă mai merge. Eu de obicei luam taxiul din gara din Dej. Poate vă ajută: http://iondelachiuiesti.blogspot.ro/

      • Multumesc frumos pentru raspuns. Intr-adevar, pana in Dej stiu cum sa ajung,problema era cum ajung de acolo,dar m-am lamurit acum. Sper sa reusesc, am auzit numai cuvinte de lauda despre aceasta manastire. Multumesc inca o data. O zi cat mai frumoasa !

Lasă un răspuns

