Avatar: The Last Airbender

Water-Earth-Fire-Air-avatar-the-last-airbender-13713395-1024-768

De când am început să urmăresc anime-urile consideram că celelalte desene nu mai au cum să egaleze pe acestea și toate desenele americane mi se părea plictisitoare și de prost gust. Recent, însă, am fost destul de uimit să descopăr Avatar: The Last Airbender.

Din păcate observ că în ultimul timp anime-urile tind să aibă tot mai multe scene hentai și povestea să fie aceiași peste tot. La început ce te atrăgea la anime-uri era felul în care erau desenate personajele, acțiunea, dezvoltarea personajelor precum și problemele ce se puneau în aceste anime-uri. Totuși în ultimul timp s-a dezvoltat destul de mult această industrie și poate de asta a decăzut destul de mult ( recent nici nu prea mă mai uit la anime-uri ).

Prima dată când am auzit de Avatar nu prea m-a interesat știind că este făcut de americani încercând să se folosească de cultura Orientului. Recent m-am uitat la aceste serial de desene și am rămas cu totul surprins. Creatorii au surprins destul de bine cultura orientală ( așa cum au făcut-o producătorii francizei Kung Fu Panda ) și te fac să te îndrăgostești de aceasta ( cel puțin așa am simțit eu ). Atunci când Aang învață să controleze pământul ( Sezonul 2, Episodul 9: The Bitter Work ) și starea sa de avatar ( Sezonul 2, Episodul 19: The Guru ) sau când prințul Zuko învață o nouă tehnică de la unchiul său pentru a putea respinge fulgerele ( Sezonul 2, Episodul 9: The Bitter Work ) ți se prezintă într-un mod atrăgător învățătura orientală dacă ești animat de dorința de desăvârșire .

Mi s-a părut genială descrierea celor 4 elemente cu atât mai mult cu cât știm din zodiac că fiecare din noi are zodia în unul din cele 4 elemente ( Sezonul 2, Episodul 9: The Bitter Work ). Iarăși am fost foarte curios să văd cum vor creiona producătorii pe acel guru și învățătura sa în legătură cu chakrele din cauză că știam că nu odată creștinii au prezentat într-un mod groaznic această învățătură ( Sezonul 2, Episodul 19: The Guru ). Și nu am fost dezamăgit deloc ci dimpotrivă.

M-a surprins plăcut și felul în care este creionată relația discipol – învățăcel ( Sezonul 2, Episodul 9: The Bitter Work ). În unchiul prințului Zuko am văzut un sfânt și felul în care acest prinț de multe ori ignora sfaturile acestuia mă ducea uneori gândul la ceva ce spunea păr. Iustin. Într-un interviu despre ascultare spunea că pentru a avea duhovnici buni e nevoie să existe și ucenici buni. Și exemplifica: sfinția sa îi spune la un tânăr ucenic să aprindă o candelă la care acesta îi spune că o va aprinde. Trece ceva timp și vede că nu e aprinsă candela și se repetă la acest ucenic la care el spune iarăși că o va aprinde. A treia oară iarăși vede că nu e aprinsă și atunci o aprinde sfinția sa. Mulți se plâng că nu au mari duhovnici dar oare câți din noi nu am fi ca acel ucenic sau ca prințul Zuko când am avea un duhovnic sfânt lângă noi? În episodul în care Aang învață de la Toph cum să controleze pământul am văzut relația mea cu cea care îmi este mamă duhovnicească. Ca și în cazul lui Aang e vorba de o tânără de vârsta mea dar care, ca și Toph, e un geniu în ceea ce face. Așa cum Aang nu a respins-o din cauză că spre deosebire de alți maeștrii era foarte tânără ( deși e totuși la un nivel mult mai înalt decât mulți maeștri în controlarea pământului ) așa și eu trebuie să fac ascultare de ea chiar dacă e de vârsta mea și să nu îi pun la îndoială cuvântul ( mai ales că duhovnicul meu care este un părinte sfânt mi-a spus că ea este o fată înțeleaptă și să ascult de ea ).

În comparație cu aceste scene mi se par anime-urile destul de răsuflate față de aceste desene americane care văd că iau mult mai în serios budismul, zen-budismul, etc.

Un alt lucru ce m-a atras extrem de mult la Avatar a fost dezvoltarea personajelor. Deși primele episoade sunt destul de simpliste totuși dacă ai răbdare să urmărești și sezonul 2 și 3 afli că de fapt și personajele negative nu sunt atât de negative. Vedem în același timp pe tot parcursul serialului lupta care se dă în prințul Zuko ce ajunge dintr-un prinț condus de ură și dorința de a-și recupera privilegiile de prinț de altădată până la a fi un prieten adevărat care renunță la tot pentru a face ceea ce e bine. În același timp vedem că și celelalte personaje negative din jurul prințului Zuko ( sora lui și aghiontantele sorei ) sunt așa din cauza copilăriei ce au avut și caută să fie și ele iubite ca orice om ( Sezonul 3, Episodul 5: The Beach ) iar asta te face astfel să iubești toate personajele: pozitive sau negative.

Iarăși este prezentat într-un mod foarte realist problema avatarului și a luptei pe care trebuie să o ducă împotriva imperiului la putere ( Sezonul 1 Episoadele 19-20; Sezonul 2 Episoadele 13 și 20; Sezonul 3 Episoadele: 10-11 și 18-21). Vedem cum nu doar odată planurile celorlalte popoare conduse de avatar pentru a birui Națiunea Focului și a se elibera de acest imperiu nu reușesc iar avatarul de mai multe ori e nevoit să fugă ( să se salveze măcar el care este singurul ce are puterea de a-l înfrânge pe împăratul Națiunii Focului ). Și nebunia dată de război este arătată cu atâta măiestrie în saga regatului Pământului: Ba Sing Se (Sezonul 2 Episoadele 13-18). Ministrul Războiului conduce tot regatul din umbră și interzice a vorbi oricine din regat despre război ( se ajunge ca regele regatului să nu aibă habar de războiul de 100 de ani ce îl ținea Națiunea Focului cu lumea întreagă ) folosind orice mijloace până la spălarea creierului.

Aș recomanda tuturor să urmărească acest serial. Eu unul am avut multe de învățat din el chiar dacă majoritatea învățăturilor nu sunt neapărat de origine ortodoxă. Mai jos am pus 2 trailer-e ce țin de acest desene. Vizionare plăcută.

2 gânduri despre „Avatar: The Last Airbender

Lasă un răspuns

