Ortodoxia în inima budismului

SONY DSC

De când eram copil aveam o atracție spre religiile orientale și mi se păreau multa mai adânci decât creștinismul ce îl cunoșteam atunci ( care era un creștinism protestant ). Am crescut și am cunoscut bogăția Ortodoxiei dar întotdeauna religiile orientale au ocupat un loc special în inima mea. M-au atras prin faptul că nu vedeau lucrurile atât de simplist, prin faptul că erau mai tainice, mai spiritualizate.

 

Una din aceste religii orientale ce ocupă un loc special în inima mea este budismul. Dar nu budismul din Apus care este o caricatură ci cel practicat de Dalai Lama, cel practicat în Nepal. Tocmai de aceea mi s-a bucurat inima când am auzit de o misiune ortodoxă în Nepal. Am vorbit și cu păr. Seraphim Bell și mi-a spus că unii călugări budiști s-au convertit la Ortodoxie. Mai zicea acest părinte că visul sfinției sale e să construiească o mănăstire ortodoxă acolo. Ce frumos ar fi: o mănăstire ortodoxă în inima budismului, în Athosul budist.

 

Să ne rugăm ca Hristos să îl ajute pe acest părinte și dacă cineva poate dona cu ceva pentru a sprijini această misiune poate să o facă aici: http://orthodoxnepal.org/support/ . Iarăși dacă cineva vrea să vorbescă cu părintele Serafim ( în engleză ) despre misiune poate să o facă aici: http://orthodoxnepal.org/contact/ . Blogul misiunii din Nepal este: http://orthodoxnepal.org/

Lasă un răspuns

