Romanele păr. Savatie

Parintele-Savatie

Aș vrea să vorbesc aici puțin despre toate romanele scrise de păr. Savatie Baștovoi. Ele sunt în număr de 5 și anume:

Nebunul – prezintă viața unui nebun după Hristos și anume a Sfântului Simeon al Edessei. Mi-a plăcut foarte mult această carte deoarece față de Viețile Sfinților mi se pare mai reală. Autorul a surprins aici într-un mod mult mai realist decât în Viețile Sfinților felul de a gândi a Sf. Simeon și a celorlalte personaje. Este la un nivel cu totul superior față de „Vulturul rănit”  ce s-a vrut o biografie a Sf. Grigore Teologul și care s-a dovedit o carte sentimentalistă și foarte slabă ( deși am înțeles că autorul este un foarte bun teolog ).

Diavolul este politic corect – încearcă să trateze ideea eutanasierii oamenilor ce au atins vârsta de 65 de ani. Mi se pare destul de interesant dar personajele ce îi reprezintă pe creștinii trăitori îmi par puțin cam forțate.

Audiență la un demon mut – o carte care vorbește despre infiltrarea masonilor evrei în Bisericile Ortodoxe din ziua de azi și în structurile europene. Cartea mi s-a părut mult mai bine făcută decât Diavolul este politic corect deși au existat și aici anumite momente ce mi s-a părut puțin cam forțate și care iarăși includeau cele ce țin de cei credincioși. Totuși mi se pare destul de interesant felul în care pune problema evreilor și acel „political correctness” ce se cere astăzi în legătură cu ei.

Iepurii nu mor – cartea tratează copilăria unui băiat din clasa a III-a în perioada comunistă. Mi-a plăcut cartea. Nu are nici un element mai forțat, e cursivă dar e puțin mai grea pentru mine. Au fost toate acele povestiri paralele: viața lui Sașa – anumite întâmplări cu Lenin – anumite imagini în legătură cu Sophie ce nu le-am înțeles rostul. Totuși eu sunt destul de nou în cele ale cititului iar o astfel de carte e pentru cei mai culți decât mine. :p

Fuga spre câmpul cu ciori – cartea este o autobiografie și începe de la copilăria autorului până la moartea tatălui său. Mi-a plăcut foarte mult cartea, mi s-a părut totul bine făcut, cursiv, liniștit. E una din cărțile mele favorite.

Cam astea au fost romanele apărute și care au fost scrise de păr. Savatie Baștovoi. Mi-a plăcut să le citesc și le-aș recomanda și altora.

Lasă un răspuns

