Leon – The Professional

Îmi aduc aminte de acest trailer din perioada copilăriei. Știu că mi se părea foarte fascinantă ideea filmului: un copil care ajunge sub protecția unui asasin profesionist și de la care învață meserie. Tocmai de aceea am fost curios să mă uit la film.

Ce pot spune despre acest film? Nu îl recomand copiilor. Chiar deloc. Nu din cauza violențelor (care sunt destul de multe) ci din cauza personajului interpretat de Natalie Portman. Filmul parcă e făcut pentru pedofili. Modul în care Mathilda îl seduce pe Leon și relația dintre cei doi te face să dorești ca cei doi să ajungă împreună. Iar aici e problema. Parcă e un film pentru pedofili, un film ce încurajează pedofilia.

Să zicem că am putea înțelege faptul că Mathilda s-a îndrăgostit de acest om care i-a salvat viața și care prin natura muncii sale ar putea să trezească astfel de sentimente într-o fată rebelă. Dar Leon este ca un copil și ajunge să se îndrăgostească de această fată (deși nu se arată aceasta direct ci mai degrabă e subînțeles). Iar aceasta mi se pare foarte bolnav. Parcă prezintă exact psihologia pedofililor: oameni care nu s-au putut adapta la această lume și de aceea pot ușor să fie atrași de copii.

Nu zic că filmul nu e bine făcut. Este chiar genial și poate de asta este atât de periculos. Așa că nu îl recomand nimănui ci dimpotrivă….

Lasă un răspuns

