Despre lumina spirituală

world_of_warcraft_ashbringer_2_800x600

În continuare urmează un paragraf în care păr. Sofronie Saharov descrie cele 3 lumini:

– o lumină demonică dată de vrăjmaș;

– o lumină naturală creată de mintea umană;

– lumina necreată izvorâtă din Dumnezeu.

       Din anii copilăriei intrasem în rugăciune. Dar a venit o zi când pe una din străzile Moscovei, dimineața, în minte mi s-a conturat gândul: Absolutul nu poate fi „personal”, iar vecinicia nu poate fi cuprinsă de „psihica” iubirii evanghelice…Curioasă trăire; puterea gândului era asemenea unei lovituri de ciocan. Pentru totdeauna mi-a rămas în minte acel loc… Am început, cu o oarecare silire de sine, a mă rupe de rugăciune și a înclina spre o meditație de tip necreștin. Curând după aceasta, într-o noapte am fost trezit într-un chip neînțeles mie. Am văzut întreaga cameră plină de o lumină sfâșiată, zdrențuită, și care vibra. Sufletul mi s-a tulburat; am simțit o silă față de acea viziune; aș zice, ceva asemenea unei scârbe amestecate cu o oarecare frică, asemenea fricii de o aspidă care ți s-a vârât în casă. Am ieșit din camera mea în sufragerie – am petrecut acolo câteva minute, iar apoi m-am întors. Lumina nu mai era, și am adormit din nou.

       Ceva mai târziu, în vremea meditației mele – mă dezvoltasem, în sensul puterii de a mă concentra – mi-am văzut energia gânditoare asemenea unei lumini nu puternice; această lumină era înlăuntrul cutiei craniene, precum și împrejurul ei; inima nu luase parte la acestea, trăind despărțită de minte.

       Mulți ani mai târziu, deja după ce mă cercetase mila Dumnezeului Celui Înalt, am observat că Lumina nezidită este lină, întreagă, netedă; ea lucrează asupra minții, asupra inimii, și chiar asupra trupului. La vederea ei, întreaga ființă petrece într-o stare pe care „pământul” nu o cunoaște. Această Lumină este lumina dragostei, lumina înțelegerii, lumina nemuririi și a unei minunate păci.

Lasă un răspuns

