Despre blog

24203-29-09_174253

În această postare aș vrea să vorbesc despre numele blogului și când spun asta mă refer la numele ce apare la adresa blogului: sfappetrupavelandrei. Acel nume vine de la prima mea biserică-mamă de la întoarcerea mea la Hristos adică la biserica cu hramul Sfinții Apostoli Petru, Pavel și Andrei. Cum am ajuns la acest blog?

În perioada mea de început a credinței, când încă aveam dinții de lapte, doream să fac ceva pentru această biserică așa că am zis să fac ceva la care mă pricep. Am vorbit cu respectivii preoți și întâi mă gândeam să fac un blog ca mai apoi să fac un site. Contul a rămas activ deși nu am mai făcut blog pentru biserică.

Am o dragoste puternică pentru această biserică deși am trăit în ea și momente mai puțin plăcute. Am și un mare respect pentru cei doi preoți: păr. Ioan și păr. Simeon. Am mai fost și pe la alte biserici dar nicăieri nu am găsit o alegere atât de potrivită a preoților slujitori. Iar când spun asta mă refer că cei doi se completează de minune.

Pe de o parte este păr. Simeon care îmi pare că este un părinte ce are o chemare mai mult spre învățarea poporului și odihnirea acestuia. Are niște predici foarte interesante cu tot felul de pilde care au un conținut bogat. Îmi aduc aminte cu ce bucurie ascultam predicile în unele seri când spunea păr. Simeon o mică pildă pe care o explica. Și nu o făcea întotdeauna într-o anumită seară. Uneori nu ținea nici o predică la sfârșitul Vecerniei iar alteori ținea.

Pe de altă parte este păr. Ioan ce îmi pare a avea o chemare mai puternică spre rugăciune. Și la slujbe am văzut în mai multe ocazii cum păr. Ioan prefera să mai lungească puțin slujba adăugând câte o rugăciune sau acatist. În același timp și la predică îmi pare că păr. Ioan nu predică ci și acolo liturghisește. Felul în care ține predica pare a fi o rugăciune îndreptată spre Hristos, Maica Domnului și spre sfinți. Păr. Ioan mi-a fost și primul părinte duhovnicesc și am o dragoste puternică față de sfinția sa. În același timp firea mea este mai aplecată spre o viață de rugăciune și poate și de aceea îmi este atât de drag acest preot.

Parohia este una vie (există o librărie creștină și un cabinet medical pentru săraci ce aparține de parohie) și chiar azi spunea ÎPS Andrei Andreicuț că fiul păr. Ioan, care e și sfinția sa preot, este implicat în conducerea unui azil de bătrâni, a unei cantine pentru săraci și a cabinetului medical pentru săraci.

Cum am zis și mai sus: am un mare respect pentru preoții și biserica cu hramul „Sfinții Apostoli Petru, Pavel și Andrei”.

Lasă un răspuns

